روش بستن نوزاد برای عکاسی

آموزش بستن نوزاد

عکاسی نوزاد سراسر زیبایی و ظرافت است، در عکاسی از نوزاد، شما با موجودی طرف هستید که متوجه صحبت های شما نمی شود، نمی تواند فیگور بگیرد و نمی تواند آنطور که شما می خواهید حالت خود را حفظ کند. او یک نوزاد نحیف تازه متولد شده است که به تازگی از محیط امن بدن مادر وارد دنیای پر هیاهو شده است.

در میان انواع سبک ها و روش هایی که برای عکاسی از نوزاد استفاده می شود، بستن شال دور نوزاد رواج زیادی دارد که البته این کار برای خودش داستان خاص خود را دارد و باید به دقت انجام شود.

آموزش بستن نوزاد

شاید اگر از دور آن را ببینید فکر می کنید یک نفر به سادگی توانسته است نوزاد را درون پارچه یا شال بپیچد، اما واقعیت این است که این کار ساده نیست و وارد شدن کوچکترین فشاری به بدن نوزاد، او را آزار می دهد و از خواب عمیقی که شما برای عکاسی به شدت به آن نیاز دارید، بلند می شود.

ما در این مطلب یکی از روش های رایج بستن نوزاد با شال را به شما توضیح می دهیم.

روش بستن نوزاد با شال

پارچه ای را که می خواهید دور نوزاد بپیچید انتخاب کنید. حتما از پارچه های نرم و لطیف انتخاب کنید، زیرا پوست نوزاد حساس است و زبری آزارش می دهد. از پاکیزگی پارچه نیز اطمینان حاصل کنید تا نوزاد بیمار نشود. پاهای خود را دراز کنید و پارچه را روی پاها پهن کنید. طوری تنظیم کنید که وسط پارچه دقیقا روی پاهای شما قرار بگیرد و ادامه ی پارچه از دو طرف به اندازه باشد.

نوزاد را روی پاهای خود و وسط پارچه بگذارید و سپس کمک کنید تا او به خواب عمیق برود. برای اینکار می توانید از صدایی مانند صدای سشوآر نیز استفاده کنید تا به خواب رفتن نوزاد را تسریع کند.

پاهای نوزاد را به صورت چهار زانو در بیاورید، سپس قسمت پایینی پارچه را تا روی شکم نوزاد بالا بیاورید. دقت کنید که پاهای نوزاد در حالت راحتی باشد و او اذیت نشود. به انگشت های ظریف نوزاد نیز دقت کنید تا در شرایط نامناسبی نباشد.

آموزش بستن نوزاد

دست های نوزاد را بالا بگیرید و از آرنج خم کنید به شکلی که کف دست هایش زیر صورتش قرار بگیرد. یک سمت پارچه را روی نوزاد بکشید و اضافه ی آن را زیر بدنش بفرستید. سعی کنید تا پارچه را صاف زیر بدن او بگذارید تا سفت و آزار دهنده نباشد.

دست های نوزاد را در حالتی که می خواهید قرار دهید، می توانید به صورت مشت زیر چانه قرار دهید یا اینکه دست ها باز باشند. این بستگی به ایده ی عکاسی شما دارد. در حین کار اگر نوزاد بیدار شد، پاهای خود را تکان دهید تا او هشیار نشود و در خواب عمیق برود.

سپس سمت دیگر پارچه را روی نوزاد بکشید و باقی را پشت او جمع کنید.

اگر می خواهید تا از نوزاد با پارچه ی خاصی عکاسی کنید، می توانید در این مرحله آن پارچه را دور او بپیچید. در واقع پارچه ی تزیینی روی پارچه ی اصلی بسته می شود.

شما ممکن است به مطالب زیر علاقه مند باشید
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها